Problemen met coronabewijs

Via de CoronaCheck-app of op CoronaCheck.nl kun je een coronabewijs regelen. Dat kan een bewijs zijn om te reizen binnen de Europese Unie of voor toegang tot evenementen. Het bewijs,  in de vorm van een QR-code, kan via de CoronaCheck-app op de smartphone gedownload worden of via CoronaCheck.nl geprint worden.
Er zullen mensen zijn voor wie dit minder makkelijk te regelen is. Soms ontstaan problemen bij de aanvraag bij testbewijzen, vaccinatiebewijzen, herstelbewijzen, gratis testen voor reizen, vragen over uw coronabewijs. Daarnaast zijn er mensen met problemen met digitale middelen of die nog geen DigiD hebben. Sommigen hebben (ook) geen computer, printer of smartphone. Deze laatste groep wordt verwezen naar de Informatiepunt Digitale Overheid, te vinden in de plaatselijke bibliotheek aan de Kerkstraat 2, Son.

Tips
Op de webpagina van de Rijksoverheid “Problemen met het coronabewijs” staat een overzicht met de meest voorkomende problemen en wat je hier het best mee kunt doen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/coronabewijs/hulp-en-vragen-over-coronabewijs.
Daarnaast kun je ook kijken bij onder “Meestgestelde vragen” op de CoronaCheck website.
https://coronacheck.nl/nl/faq
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan telefonisch contact op met de CoronaCheck helpdesk via 0800-1421 (bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur) of mail naar helpdesk@coronacheck.nl. In de meeste gevallen wordt deze mail binnen 48 uur beantwoord.