Telefonisch informatiepunt
Telefonisch informatiepunt
STIP raakt al goed bekend
Sinds oktober vorig jaar heeft de Seniorenraad het Senioren Telefonisch Informatiepunt STIP in de lucht gebracht. Dagelijks van 10 – 20 uur kun je met je vragen bellen naar het nummer 06 – 1221 3222.
Je krijgt dan een vrijwilliger van de Seniorenraad aan de lijn die probeert antwoord op je vraag te geven of je te verwijzen naar de juiste instantie.
Na een wat aarzelend begin komen nu frequent telefoontjes binnen met uiteenlopende vragen over bijvoorbeeld het regelen van een vervoerspas voor Valys (voor reizigers met een mobiliteitsbeperking die sociaal-recreatieve uitstapjes buiten de eigen regio willen maken), hulp voor belastingaangifte, of bankzaken, gebruikte afkortingen in ‘Seniorenland’ of deelname aan het project “Fit en veilig”.
De STIP-telefoon rouleert per maand tussen verschillende vrijwilligers in de Seniorenraad. We werken bij de antwoorden natuurlijk nauw samen met organisaties als Senioren Vitaal (voorheen KBO’s) en PVGE, de HUBA’s (hulp bij belastingaangifte) en de OCO’s (onafhankelijke cliëntondersteuners voor zaken met betrekking tot de Wmo).
Veel van de gegeven informatie is overigens terug te vinden op de website van de Seniorenraad, https://seniorenraadsonenbreugel.nl/informatie/seniorengids/ maar er zijn natuurlijk ook persoonlijke vragen waarvan de antwoorden meer maatwerk behoeven. Dus, wie weet, hebben wij jou straks een keer met een vraag aan de lijn.



